Реалістичні моделі ротової порожнини для навчання стоматологів

Дослідники Університету Бірмінгем розробили модель ротової порожнини з реалістичними тактильними характеристиками для цілей навчання. Дана модель, крім іншого, підходить для навчання під час проведення зондування пародонтальних кишень при ознаках запалення ясен.

Автори розробки: д-р М. Мілворд, який викладає в Стоматологічній школі при Університеті Бірмінгем, д-р Пол Купер, викладач біології ротової порожнини, Річард Арм, дослідник в Університеті Ноттінгем Трент.

Особливість моделі в точному відтворенні ясен і язика, як у реального пацієнта. Це дозволяє навчати студентів проводити огляд зубів і ясен максимально безпечно для пацієнта. Ясна та язик виконані з синтетичних гелів і волокон різної твердості для імітації живих тканин. Зуби і щелепна кістка виконані з полімеру, що імітує кісткову тканину.

«Ця унікальна в своєму роді модель дозволить краще готувати студентів до клінічної практики. Ми вже показали модель студентам і отримали від них тільки схвальні відгуки. Сьогодні в нашому університеті вже можна побачити її застосування на практичних заняттях. Це єдина модель, в якій достовірно відображаються не тільки тверді, але і м'які тканини в ротовій порожнині», - говорить д-р Мілворд.

За словами розробників, реалістичність моделі дозволить істотно підвищити якість навчання студентів. Крім того, її можна застосовувати для підвищення кваліфікації сертифікованих стоматологів, а також для демонстрації плану лікування пацієнту. Автори розраховують внести кілька корективів в прототип, щоб ще більше розширити коло навчальних процедур.

«Мета полягала в тому, щоб дати студентам можливість відчути свої дії і рух інструменту в роті справжнього пацієнта, тому що інші відомі моделі не володіють настільки достовірними тактильними властивостями. Крім того, частину моделі займає язик, який, як правило, приносить незручність під час роботи з реальним пацієнтом. Він необхідний, щоб студенти відразу звикали до його наявності в ротовій порожнині і вибирали правильний кут огляду і положення інструменту».